goede houding/fietsafstelling

• ilanman

Nou, dit betreft vooral mijn mountainbike. Bij mijn racefiets is het verschil minder groot, maar ik schat toch meer dan 5 cm. De klachten hebben zich dan ook vooral ontwikkeld toen ik veel op mijn mountainbike reed. Ik reed met een vriend van me die mijn oude racefietsje leende, dus moest ik op mijn dikke banden ploegen :-( Ik heb hem verteld dattie zijn eigen fiets maar weer moet pakken :-)

• ilanman

Oops… Ik heb om mijn stuur wat hoger te zetten een verstelbare stuurpen genomen. Die zit nu prima, maar ik heb zitten draaien aan de ring die er net onder zit waarmee, zo bleek, mijn voorvork vastgedraaid zat in het frame. Daar zit nu speling in en ik krijg hem niet aangedraaid, hoe ik ook probeer!! :-(

Hoe krijg ik die weer vastgedraaid?!?!

Groetjes, Ilanman.

• Leen Verkerk

Bout in stuurpen goed losdraaien, echter niet geheel uit de moer, dan een korte droge tik op zijn kop en hij moet los zijn.

Hg

Leen verkerk

• ilanman

Hoi Leen.

Dank je voor je reactie, maar is dat niet de beschrijving van hoe je je stuurpen los krijgt? Ik heb het probleem dat mijn voorvork niet goed vast in mijn frame zit. (Ik was zo onverstandig aan wat teveel dingen te gaan draaien toen ik een andere horizontale stuurpen bevestigde..)

Groetjes, Ilanman