In Nederland wel,
Maar je knieën zijn wel het belangrijkste, dus die kan je beter sparen door een tripeltje te monteren. En je niet schamen voor de “anderen” stoere verhalen.
MiketheBike
Ik rijdt in het buitenland het liefst met een RX 100 groepje.
Met een 30/40/50 of 30/42/52 kom je heel ver.
Zeker met een 13-30 achter, spaart een hoop ellende en knieën.
Je kan beter een kransje over houden, dan tekort komen.
Plus wie rijdt er op de racefiets met een 52/53 en achter 11. Ik in ieder geval niet.
MiketheBike
Ik rijdt in het buitenland het liefst met een RX 100 groepje.
Met een 30/40/50 of 30/42/52 kom je heel ver.
Zeker met een 13-30 achter, spaart een hoop ellende en knieën.
Je kan beter een kransje over houden, dan tekort komen.
Plus wie rijdt er op de racefiets met een 52/53 en achter 11. Ik in ieder geval niet.
En zeker voor een zware tocht, kan je beter overhouden. Want als het koud is ga je vaak toch een tandje lichter rijden.
Dus, mijn conclusie is voor nu, je cassette achter aanpassen. En sparen voor een tripletje (is bewust verkeerd geschreven :-) ).
MiketheBike
Heb hezelfde probleem als jij en ik wou de Marmotte gaan fietsen.
Ben bij verschillende fietsenzaken gaan informeren voor ombouwen van
mijn fiets naar Triple.Alles bij elkaar komt dat op het volgende:
nieuwe shifters-kettingbladen voor-voorderailleur-achterderailleur-nieuwe
as in het bracket.Alles bij elkaar opgeteld heb ik toch maar besloten om
mijn fiets in te ruilen,want ik had voor 90 Eur een nieuwe fiets waar ik dit
jaar de Marmotte mee gefietst heb en ik moet zeggen,laat al die makkers
emt hun grote monden maar kletsen,met 1 triple heb je zoveel keus dat
je overal bovenkomt zefs op de Galibier.
Frans
Altijd triple kiezen, alleen echt goed getrainde mannen en vrouwen rijden een derde alpencol zonder tripletje nog lekker op. (en dan bedoel ik niet die horde rochelende en zwalkende nederlanders op batavussen met een 24 achter op de alpe d'huez!)
Een fietsenboer zal wschl direct ook je achterder. willen vervangen, maar dat is inderdaad niet perse noodzakelijk. Met bv 28.38.48 voor en een casettetje tot ca. 24 achter schakelt een achterder. prima. Je kunt dan volstaan met een iets langere trapas (ca. euro 25) en een ander crankstel (logisch). Tipje: er zijn nog wel eens ‘verouderde’ vijfpuntsbladige crankstellen te koop, ook in triplevariant.
Mocht je een gecombineerde schakel/remgreep gebruiken voor je voorderailleur, dan zul je ook die moeten vervangen, en da's wel redelijk kostbaar.
De voorderailleur moet er waarschijnlijk ook aan geloven, maar dat kun je eventueel eerst proberen. Rijdt zelf met een oude klembandder. van shimano 600 die keurig triple schakelt. Een rx100 achterder. doet een pignonnetje tot 26 perfect, in combinatie met een tripletje
Als je dit afweegt en denkt over een nieuwe fiets, bedenk dan ook, dat een cassette en ketting en voorbladen zoiezo redelijk aan slijtage onderheving zijn, en dat je de kosten daarvan niet perse meeneemt in je overweging om een nw fiets to kopen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?