Vering en eieren.

  • jeroen

    Is het in principe mogelijk om een mand met eieren per fiets te vervoeren, zonder dat de eieren breken?

    Wie heeft hier originele gedachten over?

  • mikdeltagolf

    Op een mandje op je hoofd zoals in Afrika.

    mikedeltagolf

  • pieter

    gezien de kwaliteit van de nederlandse fietspaden: vergeet het maar; het wordt één grote troep.

  • Fvh

    met een pas aangelegd fietspad en de eieren in goede(!!) verpakking kom je een heel eind denk ik wel.

  • henri

    koop een eend

  • pieter

    Ook op heel wat pas aangelegde fietspaden moet je een hele goeie verpakking om je eieren hebben om ze heel thuis te krijgen; de “normale” kartonnen dozen van 4, 6, 10, 12 of 20 stuks waarin eieren in de winkel liggen zijn meestal wel voldoende; losse plateaus van 30 stuks meestal niet. Los in een mand gaan ze gegarandeerd stuk.

    Fietspaden worden heel wat (ook nieuw) aangelegd door prutsers die geen bal interesse hebben voor fietspaden, en dat zie je aan het resultaat; de wegbeheerder controleert onvoldoende kritisch, en laat zoiets nog opleveren ook.

    Wegbeheerders gaan bij hun fietspaden uit van de combinatie van: weghouden van het asfalt-biljartlaken van de auto, en afdekking van riolen en kabels; dat er ook nog door velen overheen moet worden gefietst is kennelijk minder belangrijk. Met name binnen de bebouwde kom doet dit zich voor; daar wordt ook het meest gebruik gemaakt van de paden, voor woonwerk en (vooral:) woonschoolverkeer.

    Ik schat dat Nederlands woonschoolverkeer goed is voor meer dan een miljard fietskilometers per jaar. Voornamelijk binnen de bebouwde kom. Veelal over slechte paden; omrijden is geen optie; de fietsen gaan ervan kapot.

    Ik denk dat gemeentes meer klachten van fietsende burgers moeten krijgen, dan doen ze er misschien eens wat aan. Het fietspad is het stiefkindje van de weg, samen met het voetpad.

  • henri

    van die eieren dat zal wel en dat fietspaden het stiefkindje zijn van de rekening weten we ook wel.

    inderdaad: meer klagen helpt misschien

    maar sinds ik mijn stadsfiets ingeruild heb voor een semi atb, is geen putdeksel of stoeprandje meer veilig (8>

  • SNORKEL

    Purschuim ertussen.

  • Fvh

    dat klopt ook wel, als goede verpakking kun je dan ook beter een kluis nemen bij wijze van. ook heb je op fietspaden van die boomwortels die erdoor drukken, maar onderhoud ho maar!

    Protest helpt hoop ik wel alleen sommige overheidsfunctinarissen kijken toch alleen maar wat er in hun straatje past en daar hoort fietsen en wandelen niet bij (Hoezo minder autokms en het milieu verbeteren??)

    Ook wordt er van overheidswege gezegd dat er geen geld is maar als je ziet wat er soms voor prestigeprojecten worden afgeleverd of van die moderne kunst (5 roestige wrakken op elkaar oid) is dat toch een reden om dat in twijfel te trekken.

  • erik

    eerst koken?

    De eieren in een supermarkt in zo'dndoosje, die zullen zelfs op slechte fietspaden toch niet snel stukgaan? En een flink stuk schuim/foam, (kan niet op de naam komen, waar je kussens en zo van maakt) onderin de mand moet al heel wat schokken op kunne vangen. Bovenin ook een stuk zodat je het kan aandrukken en je komt, denk ik, een heel eind.