ok
1.Fietsen zullen altijd via de achterdeur van de Fabrikant of via dealers die doorleveren bij de stunt/internet aanbieders terechtkomen.Gewoon Big-Money,en je komt snel van je overproductie/inkoop af.
2.Een detalist die op alle vlakken maximale service verleent,kan altijd overleven.
3.De consument is te verdelen in twee groepen,de consument die een fiets koopt,en de consument die fietsplezier wil kopen.De laatste groep is de kracht van de vakhandel.
4.Er zullen nog veel meer stunt en internetaanbieders blijven komen en gaan.
5.Nogmaals benadrukken,wilt u een fiets of fietsplezier verkopen? Een uitstekend argument wat je als dealer kan gebruiken,is dat leveren voor internet prijzen mogelijk is,maar dan ook met internet service,en geen inruil.
Ik zeg niet dat het goed of slecht is maar ik vrees dat er door de nodige internetwinkels best wat kleine ondernemers naar de kl*te zullen gaan, een onlineshop kan op een veel goedkopere locatie (thuis) gaan verkopen, een webwinkeltje schijnt zo in elkaar te zijn gezet en klaar ben je……………..
Kijk naar B2B in Vlaardingen, vele malen goedkoper met onderdelen dan mijn LBS !
Dan is de keuze voor mij niet zo moeilijk, jammer voor de plaatselijke fietsenboer maar aan mij verdient hij niets meer, zeker niet als je ook nog eens een mindere ervaring hebt dan weet ik het wel !
Het klopt dat er vele internetaanbieders zullen komen en gaan. Uiteindelijk zal het kaf van het koren worden gescheiden en zullen de betere aanbieders blijven bestaan. Je kunt de consument inderdaad onderverdelen in “prijskopers” en “fietsplezierkopers”. Deze laatste servicegevoelige groep zal altijd bij de vakman blijven kopen. Waarom zou de vakhandel niet via het internet gekochte fietsen servicen ? Hier liggen kansen !! Een dealer zijn dealerschap ontnemen omdat hij onder de adviesprijs verkoopt, kan niet. De prijs is immers vrij !! ( is zo geregeld via Europese wetgeving)
Hallo daar ben ik dan.
1. NEE, ik ben geen webwinkel begonnen.
2. 'k Heb deze naam gekozen, ten eerste als een soort bescherming. (wie doet dat niet op dit forum)
3. Als je naar datgene kijkt wat achter je naam staat op dit forum dan kun je SOMS zien wie diegene nog meer KAN zijn.
4. Wegens diverse omstandigheden heb ik nu minder tijd om te reageren.
Hopende u allen zo te hebben geinformeerd……..
p.s. Waar zeuren sommigen over. 't Word zo een stuk minder leuk.
groet FIETSENMAKER
Ik denk dat de consument niet verantwoordelijk is voor het wel of niet overleven van de kleine fietsenmaker. Dat zijn die ondernemers zelf en die kunnen zich onderscheiden op het gebied van vakkennis en service.
Wat we niet tegen kunnen houden zijn aanbieders die groter denken en/of via internet hun handel aan de man brengen. Hier is niets op tegen en kan een voordeel zijn voor de consument.
Dat de kleine fietsenmaker het op deze manier niet volhoudt zegt iets over de markt en over de marktveranderingen die deze kleine man niet kan of wil bijhouden, dus ook iets over de fietsenmaker zelf.
Zoek als fietsenmaker manieren om je inkoop te bundelen, om je marktaandeel te behouden middels aanpassingen aan de markt, maak gebruik van technologische ontwikkelingen en gebruik je vakkennis.
Lukt het dan toch niet dan geeft dat ook niet. We kopen ons brood ook niet meer allemaal bij de bakker en slager. Pak de mooite fiets uit uw voorraad, ga fietsen, geniet van uw pensioen en denk terug aan de dagen dat uw onderneming de markt nog kon bijhouden. Velen zijn u al voorgegaan en das echt geen schande.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?