afbreken crank

• m

hallo,

bij mij is nu voor de 4e keer the crank doormidden gebroken, voorheen had dat gelukkig geen vervelend resultaat alleen gisteren liep het iets anders.

het resultaat: een wond van circa 11-15 cm lang en +/- 3,5 cm breed veroorzaakt in mij kuit.

Ik had een vraagje kan ik de fietsproducent hiervoor aanspakelijke stellen??

groetjes m.

• Biker Paul.

IPV te laten weten hoe groot de wond is had je beter kunnen laten weten in wat voor staat de fiets verkeert en hoe oud en/of misschien achterstallig onderhoud.

Waar heb je de fiets voor gebruikt, is het een ATB, race of toerfiets?

Ik zou zowiezo ff bij de zaak gaan babbelen waar je `m hebt gekocht !!

Maar ik vind het wel een rare plaats die breekt…………..succes met je verwondingen en alvast beterschap !!

• m

het is een orange limited van 2 jaar geleden en de crank is mij 1 maand geleden ook al afgebroken en er is toen een nieuw opgezet, voorhen had alleen de pech dat ik een stuk naar huis moest lopen met de fiets, nu met een fikse wond en natuurlijk mij no-claim van de verzekering die ik kan vergeten.

Verder verkeerd de fiets in een goede staat gebruik hem dagelijks voor woon werkverkeer(+/-35 KM ped dag).

Was alleen benieuwd of de fietsfabrikant hiervoor aansprakelijk kan stellen,is natuurlijk niet normaal dat deze afbreekt lijkt mij.

mvg. m

• Biker Paul.

Het is ook niet het bekendste merk wat je hier noemt maar ik zou bij de winkelier gaan praten, hoewel ik je weinig kans geef………….had het nu een `grote` naam geweest (batavus, giant, gazelle ofzo) dan was het een ander verhaal geweest, deze geven vaak een goede garantie maar de naam Orange zegt me al niets !

Voor de 35 km. woon/werk verkeer zou ik toch voor de 1 van de grote merken gegaan, ik fiets zelf 7 km. woon/werk verkeer en ik rijd op een Jan Janssen Lythos cross-hybride, mankeert er iets dan ga ik naar de winkel waar ik `m gekocht heb en hij wordt weer in orde gemaakt. Verder fiets ik zo`n 100 km. in de week en Jan heeft mij eigenlijk nog nooit in de steek gelaten…………:D

Als je er dagelijks mee naar je werk gaat kun je toch zeker wel meedoen met het fietsplan via je baas en dan kun je wel gaan kijken voor een `degelijke` fiets !!

Succes ermee, Paul.

• Ben

Valt dit in de categorie goedkoop=duurkoop ?

• m

het beterft hier natuurlijk een ornage limited van het merk gazelle, heb al 3 keer een nieuw crank gekregen , maar nu zijn er natuurlijk meer kosten gekomen dan alleen een nieuwe crank, zoals ziekenhuiskosten ,ambulance kisten en het niet kunnen werken voor een bepaalde periode.

Met een nieuw crank krijg ik natuurlijk een liteken dat ongever 10-11 cm is op mijn kuit nauurlijk niet mee weg,daarom dacht ik dat ik misschien een soort aansprakelijkheid kan claimen bij de fabrikant.En voor de 150 km die minimaal afleg in de week , heb ik natuurlijk gebruik gemaakt van het zogenoemde “fietsplan”.

mvg. M

• SNORKEL

Is nie best,zou me i.d.d eens juridisch voor laten lichten.Lijkt me verstandig om de afgebroken crank te bewaren en niet af te geven aan de fietsenboer,die hem vervolgens weer doorstuurt naar Gazelle,dan is je bewijs weg.

Sterke.

• ab

Heb al eens eerder zoiets meegemaakt. Gaat wel ingewikkeld worden. Let op!

Jij stelt de fietsenzaak aansprakelijk als leverancier. De fietsenzaak stelt Gazelle aansprakelijk. Gazelle stelt uiteindelijk de fabrikant van het bewuste onderdeel aansprakelijk die eigenlijk moet betalen. Maar…. De fabrikant wil alles bewezen hebben. Dit houdt in: Is de crank goed gemonteerd door een vakman en is er geen sprake van verkeerd gebruik. etc.

Zelf vind ik het vreemd dat de crank voor de vierde keer gebroken is.

Ik wens je veel succes en beterschap. En laat ff horen hoe het is afgelopen.

vr. groet

ab

• T.Koeman

komt meer voor bij gazelle dit jr. En het word een moeilijk verhaal wat betreft dat claimen denk ik. Zoek gewoon contact met gazelle.

succes

T.Koeman

• Biker Paul.

Tsja, nou weten we ff wat, da`s niet zo mooi wat hier gebeurd is……………

Ik zou IDD maar eens bij de fietsenmaker gaan informeren wat te doen of bij een rechtsbijstandswinkel of zo want dit lijkt mij niet helemaal in haak !!

Succes ermee en laat mettertijd eens horen hoe het is afgelopen !

Beterschap, Paul.