van Speijk fiets

  • marisa

    rot fiets in zijn 3 trapt ie zwaar en in zijn 1 en 2 weer veeeeeeeeeeel te licht bah bah je trapt je een helemaal verrot NIET kopen

  • gerardgerard

    En waarom zijn er niet goede degelijken betrouwbare fietsen ? Er zijn zelfs fietsen die duurder zijn dan bepaalde autos, terwijl met aotos 100 000 kms kan wordt gerijden zonder problemen en wat zit er aan een fiets ? In vergelijking met autos heel weinig! Waar is het probleem ? Wie hebben er geen belangen bij goede degelijke betrouwbare fietsen te maken voor redelijke prijzen ? De japanners zijn er mee begonnen goede betrouwbare autos te maken voor redelijke prijzen en de anderen autos fabrikanten hebben wel moeten volgen ! En waarom gebeurt dat niet het zelfde met fietsen ? We moeten gewoon goede degelijke betrouwbare fietsen eisen ! En als we nu in samenwerkenkingsverband met ons allen een kleiene bestaande fietsen fabriek opkopen en die fietsen gaan maken tegen redelijke prijzen, want niets is dat dat belemmerd om goede …….. fietsen te maken, de technische mogelijkheden zijn er al meer dan 100 jaren om dat te doen! De anderen fabrikanten moeten wel volgen ! En wat is jullie reactie hier op ?

  • marianne

    Hallo wij hebben twee dames fietsen van Speijk de waal van Wehkamp ik vind het geweldige fietsen met goede ondersteuning en een grote radius 70 km ze kosten 1099 per stuk het onderhoud is wel bij een fietsenmaker te regelen en kost niet zoveel er is een uitgebreide handleiding op internet te verkrijgen ik had een probleem met de versnellings naaf fiets werd opgehaald en kreeg een nieuw achterwiel drie jaar garantie prima service en waarom moet je veel meer betalen alleen voor de naam je kunt alleen een goed oordeel vellen als je ze gezien en ze gebruikt hebt wij vinden het aanraders wel ( de Waal) de Eems kennen we niet schijnt een goedkopere uitvoering te zijn we hebben bewust de iets duurdere genomen zoals eerder vermeld prima fiets met goede garantie. gr Leo Augustijn

  • gerardgerard

    Anneke of leo ? Hoeveel kilometres per jaar fiets u ?En na hoeveel kilometers had u al een probleem met de versnellingsnaaf ? leuk du service maar lastig blijft het wel als men problemen heeft en als dat de enige vervoermiddel is en als men onderweg met het probleem zit etc etc. Ik heb het over echte goede degelijke fietsen waar men op kan vertrouwen, of maakt het u ook niet uit dat u om de haverklap met autopech staat, wil ik u nog wel eens horen als u na enkele 1000 kms u auto wel in de garage kan laten want die laat u om de haverklap in de steek. Men koopt iets om er van gebruik te maken, niet om plaisir te doen aan de fietsfabrikanten en verkopers en reparateurs. Maar misschien hebt u belangen bij die groep? GG.

  • jan

    Laat ik mij ook eens in deze discussie mengen. Sinds een maand heb ik ook een Van Speijk fiets (type Waal). Wat ik over deze fiets wil vertellen, er is helemaal niets mis mee. Ik heb er nu 400 km op zitten en alles werkt perfect. Er zijn wel enige minpunten maar dit betreft dan echt de communicatie met De Win Inc, dit is de leverancier van deze fiets. Ik heb daar een tweetal vragen neergelegd waar ik geen behoorlijk antwoordt op krijg.

    Stuur mij de handleiding die bij het display hoort en niet van het oudere type en waarom kan de stuurpen niet verhoogt worden.

    Wat mij wel opvalt zijn de verschillende prijzen die genoemd worden voor deze fiets, de een heeft het over ongeveer € 1.000,- terwijl ik er € 699,- voor heb betaald. En 3 jaar garantie, wat wil je nog meer. Mijn dure Gazelle van een aantal jaren geleden 1 jaar garantie en o wee als dit jaar voorbij is dan is het dokken.

    Maar goed even terug naar gerard, jij denkt blijkbaar dat alle artikelen die goedkoop zijn waardeloze troep is. Kijk eens wat vaker naar consumentenprogramma's zoals Kassa en de consumentenbond. Heel vaak dat een Aldi/Lidl de beste prijs hebben voor een vergelijkbaar artikel als bijvoorbeeld bij een AH.

    Ik ben super tevreden over deze fiets, de eerste 3 keer de accu bijna leegtrekken en dan pas opladen I(volgens het boekje). Nu laad ik bij na iedere fietstocht en ik haal er zeker 75 km. uit.

  • gerardgerard

    Goedendag Jan, Ik heb het niet specifiek over dit merk en deze type fiets maar over de fietsen algemeen, leuk dat u tevreden bent met u fiets ,maar drie jaar garantie geven ze omdat de gemiddelde gebruiker misschien 1000 km per jaar fiets dus na drie jaar 3000 km, ik fiets gemiddeld 150 km per week dus ongeveer 7500 km per jaar, dus drie jaar 22.500km ongeveer, lijkt u veel ? bijvoorbeeld als men op 10 kms afstand van zijn werk woondt is dat 2 * 10* 5 is 100km + weekend en boodschappen en …. en ik weet die nog veel meer kms per jaar rijden,! En ik heb het helemaal niet speciaal over goedkopen fietsen maar over fietsen in het algemeen, maar der zijn duidelijk kwaliteits verschillen met onderdelen, maar zelfs het duurste spul is te verbeteren, ze hebben regelmatig nieuwe modellen en de ouderen modellen stoppen ze met maken en dus ook niet verder perfectioneren. Op mijn fiets heb ik onderdelen die heel betrouwbaar zijn of heel betrouwbaar gemaakt kunnen worden door enige verbeteringen etc etc . Maar wat hebben de fiets fabrikanten en fietsenmakers daar voor voordeel aan ? Juist je kunt zelf wel het antwoord geven ! Hoewel stompzinnig en egoistische denk wijze, want toen ze auto's degelijker betrouwbaarder hebben gemaakt is de markt er niet op achteruit gegaan en hun verkoop is alleen maar gestegen ! Egoistich denken en in de eerste plaats aan en eigen belang, is ziels vernieteging en geen vooruitgang en draagt gevaarlijk mee aan de vernieteging van aardse leven ! Overdreven vind U, Nee hoor denk gewoon door als U daar de durf voor hebt, akelijk om tot de ontdekking te komen dat men zelf ruim bijdraagt aan destructiven activiteiten ! Wees gewoon eerlijk tegenover zich zelf en anderen ! Het is geen overdrevenheid van goede en echte degeleijke fietsen te eisen voor redelijke prijzen (50 000 km zonder problemen voor een fiets is normaal normaal) want ze zijn gewoon te maken en ze kunnen er zelfs licht van gewicht bij blijven ! Gerard. PS. het is in feiten anderen bedriegen van niet beter of goed willen doen !

  • marianne

    Henk Schreef:

    ——————————————————-

    > Was even benieuwd naar de Van Speijk fietsen en

    > heb een en ander uitgezocht… Komen inderdaad uit

    > de fabriek van Union. Ook qua onderdelen

    > verschillen zijn weining van o.a. Union. Ik heb me

    > laten vertellen dat wehkamp de fietsen voor een

    > heel scherpe prijs in de markt zet en niet als de

    > vakhandel marges extra hoog houdt. Via de fabriek

    > maakt wehkamp gebruik van een mobiel reparatie

    > team. Klinkt allemaal niet onaardig volgens mij

    > voor wie niet perse een A merk zoekt.

  • marianne

    Henk Schreef:

    ——————————————————-

    > Was even benieuwd naar de Van Speijk fietsen en

    > heb een en ander uitgezocht… Komen inderdaad uit

    > de fabriek van Union. Ook qua onderdelen

    > verschillen zijn weining van o.a. Union. Ik heb me

    > laten vertellen dat wehkamp de fietsen voor een

    > heel scherpe prijs in de markt zet en niet als de

    > vakhandel marges extra hoog houdt. Via de fabriek

    > maakt wehkamp gebruik van een mobiel reparatie

    > team. Klinkt allemaal niet onaardig volgens mij

    > voor wie niet perse een A merk zoekt.

  • marianne

    Hallo even nog een toelichting op mijn vorige bericht.

    De versnellingsnaaf is door eigen toedoen kapot gegaan en de fiets is in overleg met win inc keurig opgehaald en gerepareerd en na overleg keurig terug gebracht wat de gebruiksaanwijzing van de display betreft kun je die downlaoden via POINTER FIETSEN die ebike's hebben de zelfde display met gebruiksaanwijzing de fiets lijkt heel veel op de Waal ook 36 volt en 7 vers even over het gezeur kwaliteit we hebben er twee en 3 jaar garantie waar krijg je da bij een fiets voor zo,n leuke prijs waarbij de aktie radius ook nog reuze meevalt probeer dat maar eens bij Gazelle Batavus of een ander merk lukt wel voor een dikke prijs wij zijn er erg blij mee en fietsen best veel maar geen klachten de fietsen worden trouwens ook onder een andere naam verkocht beste eeven informeren bij win inc Rotterdam gr Leo

  • gerardgerard

    Hallo Anneke of ….. Hoeveel aandelen heeft van die bedrijf ???