van Speijk fiets

  • erik m

    ik heb twee jaar geleden een van Speijk , type eems, fiets gekocht maar na een jaar begonnen de problemen, geen trap ondersteuning. De fiets is opgehaald door de Win-inc te reparatie maar eenmaal terug bleek het euvel niet verholpen, Totaal is de fiets vijf keer opgehaald ter reperatie, resultaat 0,000.

    Heb 29-6-11 een van Speijk type zaan gekocht, en na een dag bleek dat de actieradus geen honderd km zoals word beweerd maar na +/- 20km valt de hele electrische installatie uit. De fiets is voor reparatie meegenomen en…… na een proefrit bleek het euvel niet verholpen te zijn! Sinds dien heb ik wekelijks contact met zowel Wehkamp als de Win-inc. Elke keer excuus en beloftes maar geen daden! Ik ben ten eideraad, ik heb die fiets nodig, ik heb twee beroertes gehad en was blij dat ik d.m.v. een e-fiets meer mobiel te zijn heb veel kosten gemaakt, wie betaald dit. En wat nu?

  • fritspieters@wehkamp.nl

    erik m Schreef:

    ——————————————————-

    > ik heb twee jaar geleden een van Speijk , type

    > eems, fiets gekocht maar na een jaar begonnen de

    > problemen, geen trap ondersteuning. De fiets is

    > opgehaald door de Win-inc te reparatie maar

    > eenmaal terug bleek het euvel niet verholpen,

    > Totaal is de fiets vijf keer opgehaald ter

    > reperatie, resultaat 0,000.

    > Heb 29-6-11 een van Speijk type zaan gekocht, en

    > na een dag bleek dat de actieradus geen honderd km

    > zoals word beweerd maar na +/- 20km valt de hele

    > electrische installatie uit. De fiets is voor

    > reparatie meegenomen en…… na een proefrit

    > bleek het euvel niet verholpen te zijn! Sinds dien

    > heb ik wekelijks contact met zowel Wehkamp als de

    > Win-inc. Elke keer excuus en beloftes maar geen

    > daden! Ik ben ten eideraad, ik heb die fiets

    > nodig, ik heb twee beroertes gehad en was blij dat

    > ik d.m.v. een e-fiets meer mobiel te zijn heb veel

    > kosten gemaakt, wie betaald dit. En wat nu?

  • fritspieters@wehkamp.nl

    Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl

  • Trace

    ik heb ook de van Speijk fiets gekocht. na 4 maanden begonnen de klachten.

    Nu, na ruim 4 weken zonder fiets lijkt het probleem opgelost 16 telefoontjes zijn eraan voorafgegaan!!!

    Ik zou niemand een fiets van dit merk aanbevelen

  • paula-spoor-verkooij

    Ik heb 2 maanden geleden zo'n fiets gekocht voor mijn zoon die een 1 uur heen en 1 uur terug naar zijn werk moet fietsen hij heeft nog geen problemen ik hoop dat t zo blijft.

  • Inge

    Ik heb van de Speijk zaan besteld wacht er middels al 8 weken op.

    Heb mij laten vertellen dat het nog wel even kan gaan duren.

    Dan is het middels winter en staat ie in de schuur. Ze nemen per 60 fietsen af heb ik gehoord.

    Maar als de kwaliteit zo slecht is, misschien moet ik de boel dan maar af zeggen?

    Wie heeft er advies.

  • pieter

    Ga met hetzelfde bedrag naar de echte fietsenwinkel, zoek daar naar een tweedehands fiets en je hebt een merkfiets die een goede afleverbeurt heeft gehad. Verder hoef je niet bang te zijn voor het eerste krasje, want dat zit er al op. Ook worden rond deze tijd bij verhuurders fietsen van het afgelopen seizoen verkocht. In veel gevallen zijn dat merkfietsen waar je nog jaren plezier van kunt hebben.

  • Sjef Schellings

    paula-spoor-verkooij Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb 2 maanden geleden zo'n fiets gekocht voor

    > mijn zoon die een 1 uur heen en 1 uur terug naar

    > zijn werk moet fietsen hij heeft nog geen

    > problemen ik hoop dat t zo blijft.

    Dat hoop ik ook. Want deze omafiets kwam zowat als slechtste uit de test van de Fietsersbond.

    Voor een dagelijkse rit van een uur (20 km of meer) gebruik je toch kwaliteit?

    Ik weet het: kost wel meer geld…., maar stevige gebruikte fietsen zijn er voor diezelfde lage bedragen.

    Uiteindelijk ben je met kwaliteit goedkoper uit.

  • RF

    Wel heel interessant om te zien dat ik exact dezelfde fiets (model: Heren koeriersfiets) vorig jaar bij de Hema heb gekocht (met een Hema labeltje erop). Dus Union moet toen de deal met Hema hebben gehad. Ook nu nog staan ze daar te koop in andere kleur.

    Fijn fietsje, maar toch na een jaar (altijd overkapt geparkeerd) overmatige roestontwikkeling in de ketting en kettingwiel (zit in de “chainglider” kettingkast).

    Ik neem dat Union's dure fietsen dit niet hebben…

  • RF

    Dit is de link naar Hema: http://www.hema.nl/winkel/fiets/dames-en-herenfietsen/aluminium-heren-citybike-(41121769)