Achterlicht

• Hans

Ik ben in bezit van een achterlamp van het merk Leader type Red Alert.

Deze lamp werkt zonder batterijen. D.m.v. een spaakmagneet gaat het lampje knipperen als het achterwiel in beweging komt. Hoe harder je rijdt hoe sneller die knippert.

Ik heb het héééél lang gekregen als welkomsgeschenk bij het blad Fiets.

Weet iemand waar zo'n lampje te koop is en of er ook eentje bestaat als voorlamp?

• Joe

Dat klonk interessant en na een speurtochtje op het net kwam ik op deze Franstalige site uit die ze online verkoopt:

http://www.prodels.com/red_alert.htm

• Joe

Een voorlicht-versie schijnt er niet te zijn (heb er net een besteld, trouwens :D).

• Roger

wat een uitvinding !

• pieter

Knipperende verlichting is in Nederland niet toegestaan.

• Joe

Dat is zo wanneer er een duidelijk zichtbaar verschil tussen ‘uit’ en ‘aan’ is.

Geen idee hoezeer hier nog sprake van is wanneer je je magneet dichtbij de as van je wiel monteert.

Waar ik wel van overtuigd ben is dat de politie hogere prioriteiten heeft dan het bepalen of er in fietsverlichting nu wel of niet sprake is van knipperen.

• kompjoetervilozoov

Beter met knipperlicht gezien dan zonder licht platgereden!

• pieter

Natuurlijk, in het donker rijden zonder licht is verboden; helaas gebeurt het maar al te veel. Waarschijnlijk staat de wet een knipperlicht niet toe wegens verwarring met richtingaanwijzers.

• Joe

Hmmz, een van de redenen (niet de hoofdrede) dat ik een achterlichtje kocht is dat ik zoveel opval zonder achterlicht tegenwoordig :S

Het aantal fietsers met verlichting is sterk gegroeid, is mijn ervaring.

• Martijn

Knipperlichten zijn dan misschien niet toegestaan, ze worden meestal gedoogd :)