Op de fiets naar India

• maartje

Beste mensen

Ik ben van plan naar India te fietsen met mijn vriend. Nu heb ik twee fietsen op het oog, tweedehands koto miyata's toerfietsen uit 2001. Wat adviseren jullie mij? Is dat wat? Waar moet ik op letten?

Groeten Maartje

• Joe

Voor zo'n lange reis zou ik een nieuwe fiets kopen ipv. 2e hands…!

• maartje

ja hé….maar wat voor een fiets zou jij kiezen dan?

• Joe

Sorry, ik durf je niks aan te raden, behalve thuis te blijven of het vliegtuig te nemen… ;)

• Joe

Maar als je toch gaat fietsen, vraag het dan aan al degenen die deze tocht al eens hebben gemaakt. Zoek bv. op internet naar reisverslagen en mail deze schrijvende fietsers met al je materiaal-vragen.

• Joe

En vraag je af of je wel een goed idee hebt over hoe veilig je bent in de landen waar je doorheen moet….!!!

• maartje

Ha Joe

Ik heb al inderdaad veel verslagen gelezen-en dan hebben ze t vooral over koga miyata's. Maar wat zijn die duur! Alleen pakistan is gedeeltelijk gevaarlijk,de rest kan je prima en veilig fietsen! Eigenlijk best een aanrader! 50 man per jaar doet dat-lees maar ns zo'n verslag-je wordt meteen enthousiast! dus wie weet kom ik je wel tegen onderweg!

• Biker Paul.

Waarom een Koga, voldoet een ATB niet ? Daar kun je heus ook een berg rommel ophangen en misschien een bob-trailer erachter ! En die is wat steviger ook !

Alhoewel Koga wel een heel degelijk product maakt………

• Monique

Maartje,

Wij zijn al drie jaar naar Vietnam geweest. Niet met onze eigen fietsen maar hebben gehuurd. Was niks mis met de fietsen en die waren van sparta. Wel 21 versnellingen en een hybride fiets. Je moet er van houden om een fiets te huren. Ik wil er maar mee zeggen een goede tweede handse fiets wat is daar mis mee?

Ik wil wel een mercedes maar een goede volvo voldoet ook.

Monique

• maartje

Ik ga echt van de voordeur vertrekken, dus huren lijkt me niet zo'n goed idee Monique ;)

Ik heb gewoon echt een stevige fiets nodig zonder aanhanger-geen voorvorkdempers, naafjes of wat dan ook. Simpel-degelijk-en oer-oersterk! Roestvrij. Want we gaan waarschijnlijk ná India gewoon verder!!