Ik zat vorig jaar in een pension met wat fietsers die naar India gingen en/of er juist vandaan kwamen. Het verkrijgen van een Iraans visum was toen een probleem wat ze via een of ander bureau in Erzurum hebben opgelost als ik het me goed herinner.
maartje schreef:
>
> Ha Joe
> Ik heb al inderdaad veel verslagen gelezen-en dan hebben ze t
> vooral over koga miyata's. Maar wat zijn die duur! Alleen
> pakistan is gedeeltelijk gevaarlijk,de rest kan je prima en
> veilig fietsen! Eigenlijk best een aanrader! 50 man per jaar
> doet dat-lees maar ns zo'n verslag-je wordt meteen
> enthousiast! dus wie weet kom ik je wel tegen onderweg!
Ik denk het niet (alhoewel ik best eens naar India zou willen).
Nou maartje: pas je heel goed op jezelf en je vriend ?
Wees voorzichtig !!
Niet stoer doen…ook niet naief zijn !
En zorg voor een ontzettend goede voorbereiding (neem daar de tijd voor..!)
Goeie reis !
Joe
ik doe inderdaad wel een beetje stoer natuurlijk. als ik echt toegeef aan mijn angsten en onzekerheden voel ik me echt niet zo lekker…het is nogal een onderneming. Maar inmiddels hebben we al meerdere mensen gesproken die dit toch gedaan hebben. En we willen dit toch wel heel graag doen, en hebben alle tijd. Maar het is wel een beetje eng, ja…al denk ik dat we meer pieken tegen komen dan dalen !
Hoi Maartje,
Ik ga toevallig ook over een maand naar India, vliegend met fiets, en daar vanaf Delhi naar de Himalaya. Ik ben op veel plekken geweest (ook Pakistan, harstikke veilig!), en fiets zelf op een inmiddels 17 jaar oude Trek (hybride zonder spatborden) die toen goedkoop was. Nooit problemen gehad. Gewoon staal, is veel sterker dan aluminium. Zorg voor sterke bagagerekjes, van staal, Tubus of zo. Haal die aluminium dingen eraf, die gaan zeker kapot. Een bagagerek draagt het gewicht van de tassen, en moet eigenlijk 1 verbinding met de fiets zijn.
Mijn advies: koop een mooie tweedehands fiets en investeer in goede bagagerekjes, fietstassen, een goedpassend stuur (niet te breed) en goede banden.
Veel plezier, Maarten
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?