Target fiets de beste??

  • wim

    Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een redelijke betaalbare fiets, nou lees ik net ergens op het internet dat target nederlands is, en dat het goedkoop en super goed moet zijn,wat ik me haast niet kan voorstellen, ik ga nog even zoeken waar het was, als er iemand is die hier ervaring mee heeft, heel graag uw reactie, bijvoorbaad hartelijk dank,

    groetjes wim.

  • Martijn

    Target levert inderdaad scherp geprijsde fietsen met een goede afmontage voor het geld.

    Maar ik niet precies weet wat voor fiets je zoekt, en voor wat voor prijs, kan ik onmogelijk één bepaald merk als ‘de beste’ bestempelen. (net zoals het onzin is om te zeggen dat Gazelle een ‘goed merk’ is)

  • pieter

    Als ik me niet vergis, worden Target fietsen gebouwd door of namens de DBG = dutch bicycle group, ofwel voor intimi de dutch barrel groep. Die scheldnaam is er niet voor niets.

    Dat zijn dezelfde die ook onder namen als Ranger en Limit (halfords) te koop zijn. rommel.

    Made in Holland betekent niet topkwaliteit.

  • Biker Paul.

    Made in de Bajes………:D

    Is echt troep, misschien als je zelf veel aan je fiets doet dat je het dan wat vindt maar voor een leek is het echt niets en je fietsenmaker ziet je ook niet graag met zo`n k.t-ding komen………LATEN STAAN dus !!!!":D

  • Martijn

    “Als ik me niet vergis, worden Target fietsen gebouwd door of namens de DBG = dutch bicycle group, ofwel voor intimi de dutch barrel groep. Die scheldnaam is er niet voor niets.”

    Hoeft nog niks te betekenen.

    Net containerframe met Tiagra kan nog steeds een prima racefietsje van € 700 vormen.

  • Biker Paul.

    Voor € 700,- weet ik wel wat mooiers dan een DBG kreng……..Cube Aerial bijv.

    Kijk eens bij de zoekfunctie van het forum en je kan lezen hoe er hier nog meer over die fietsen wordt gedacht en dat is meestal niet goed !

  • Martijn

    Die 700 was zomaar uit de lucht gegrepen hoor.

  • Biker Paul.

    Die Cube Aerial ook :D

  • Wim

    Allemaal hardstikke bedankt voor de reactie's, dit is echt interessant,

    Ik heb nog een paar mailtjes ontvangen van lezers die dit gelezen hadden, zitten waarschuwingen tussen, die zeggen kijk alleen uit voor belanghebbende die zeggen dat bepaalde fietsen goed zijn, die € 700 die werd gesuggereerd is natuurlijk uit den boze, er staan nog fietsen te koop die voor guldens ingekocht zijn, officieel moet je het vermenigvuldigen met 2.1 , maar vergeet niet dat de gulden spijkerhard was, dus vermenigvuldig het maar met 3!!! tel uit je winst.

    Er wordt gezegt dat alle frames hetzelfde zijn, alleen met een andere naam erop, ik snap ook wel dat je geen fiets met verschillende onderdelen mag vergelijken, het gaat mij er om, een degelijke fiets voor +_ €300 moet toch mogelijk zijn? Of kan je dan beter voor een 2e hands gaan, en later opknappen met betere onderdelen, ik hoor mensen om mij heen die elke maand een andere fiets kopen omdat de ene voor de andere niet deugd, dat is toch te gek voor woorden.

    Ik zoek een fiets voor elke dag een stukje stad in de rondte, wat kleine boodschapjes, maar ook wel wat langer, +_ 20 km, de weekeinde een uurtje of 3 tot 5 fietsen, alles verhard, van asfalt tot zeer slechte fietspaden is me opgevallen het laatste jaar.

    De fiets die ik nu heb is echt op, die heb ik een jaar of 10 geleden opgebouwd van 4 verschillende fietsen, die weggegooid werden, en nooit wat bijzonders aan gedaan, alleen 2 keer per jaar een spuitje siliconen, het is een kruising van mountainbike en hybride,alleen van de week brak een ventiel af, toen keek ik eens goed, nou, dat was schrikken, alles is op, vind je het gek als je er nooit wat aan doet.

    Met vriendelijke groet, tot horens, Wim

    pieter schreef:

    >

    > Als ik me niet vergis, worden Target fietsen gebouwd door of

    > namens de DBG = dutch bicycle group, ofwel voor intimi de

    > dutch barrel groep. Die scheldnaam is er niet voor niets.

    > Dat zijn dezelfde die ook onder namen als Ranger en Limit

    > (halfords) te koop zijn. rommel.

    >

    > Made in Holland betekent niet topkwaliteit.

  • Wim

    Allemaal hardstikke bedankt voor de reactie's, dit is echt interessant,

    Ik heb nog een paar mailtjes ontvangen van lezers die dit gelezen hadden, zitten waarschuwingen tussen, die zeggen kijk alleen uit voor belanghebbende die zeggen dat bepaalde fietsen goed zijn, die € 700 die werd gesuggereerd is natuurlijk uit den boze, er staan nog fietsen te koop die voor guldens ingekocht zijn, officieel moet je het vermenigvuldigen met 2.1 , maar vergeet niet dat de gulden spijkerhard was, dus vermenigvuldig het maar met 3!!! tel uit je winst.

    Er wordt gezegt dat alle frames hetzelfde zijn, alleen met een andere naam erop, ik snap ook wel dat je geen fiets met verschillende onderdelen mag vergelijken, het gaat mij er om, een degelijke fiets voor +_ €300 moet toch mogelijk zijn? Of kan je dan beter voor een 2e hands gaan, en later opknappen met betere onderdelen, ik hoor mensen om mij heen die elke maand een andere fiets kopen omdat de ene voor de andere niet deugd, dat is toch te gek voor woorden.

    Ik zoek een fiets voor elke dag een stukje stad in de rondte, wat kleine boodschapjes, maar ook wel wat langer, +_ 20 km, de weekeinde een uurtje of 3 tot 5 fietsen, alles verhard, van asfalt tot zeer slechte fietspaden is me opgevallen het laatste jaar.

    De fiets die ik nu heb is echt op, die heb ik een jaar of 10 geleden opgebouwd van 4 verschillende fietsen, die weggegooid werden, en nooit wat bijzonders aan gedaan, alleen 2 keer per jaar een spuitje siliconen, het is een kruising van mountainbike en hybride,alleen van de week brak een ventiel af, toen keek ik eens goed, nou, dat was schrikken, alles is op, vind je het gek als je er nooit wat aan doet.

    Met vriendelijke groet, tot horens, Wim