Bovag onderhoudt fietsenkartel

• Fred

Inmiddels heb ik de fabrikant in Duitsland, http://www.prophete.net gemaild (in het Nederlands!) met de vraag hoe ik de kettingkast openmaak. Binnen 24 uur had ik antwoord (in het Nederlands) en in 10 minuten had ik de schakeleenheid / versnelling gesteld. Dat scheelde me dus weer zijn 35 Euro bij de ‘vak’-fietsenmaker. Hartelijk dank fietsenmaker!

Overigens moet ik degenen die menen dat Aldi en Liddl alleen maar slechte fietsen verkopen teleurstellen: ik ben uiterst tevreden over de Alu City Bike!

• ab

Da's heel fijn voor je!!!

:)

• ab

Da's heel fijn voor je!!!

:)

• Realist

Wat mij opvalt, is dat alle die internet verkoop enz onderuithalen met de betiteling barrels en meer van dit afbraak woorden, bijna allemaal zelf een fietsenzaak hebben.

Of dat wat ze zelf verkopen allemaal top is.

Ik zie in fietsenzaken ook barrels staan en die kosten dan 250 euro meer dan op internet. Ik zit zelf in de handel en weet hoe het werkt.

Kromme frames? Onzin, van alle merken komen de frames uit China.

Ook van de grote merken. Schepen vol in Antwerpen, Rotterdan tegen een rotprijs.

Vakhandel vervelend voor jullie. maar de prijs/kwaliteitverhouding van de zgn A merken is erg scheef . Eigen ontwikkeling ? Lulkoek laat dat maar aan de spleetogen over dat doen ze al jarenlang voor ons en gaan dat nog veel meer doen.

Vakhandel jullie worden zelf door de zgn A merken bij de pik genomen. Erger nog onder druk gezet.

In Cina hangen de Colnago frames gespoten enwel aan de haak.

Zal ik uit de doeken doen wat ze ingevoerd en wel kosten en wat de consument er hier voor betaalt. Of zal ik ten gunste van de vakhandel er nog maar even mee wachten.

Groeten Realist

• Biker Paul

Het is niet zo dat ik de internethandel onderuit haal, die `fietsen` die bij de HEMA enzo vandaan komen worden gewoon slecht in elkaar geschroefd !

Dat is de reden dat je zo snel bij je fietsenmaker aanklopt !

M`n eigen ATB komt bij Bike2build vandaan (webwinkel en bezoekadres) en daar ben ik uitermate tevreden over !

• pieter

Ik haal geen internet onderuit, ik haal producten van bouw en supermarkten onderuit, vanwege de bouwkwaliteit ervan. Veel ervan komen van de DBG = Dutch Bicycle Group, alias Dutch Barrel Groep of Dutch Bajes Groep. Dat laatste omdat veel van de productie wordt uitbesteed aan Justitie.

Stel je voor: in een bajes worden trapassen aangebracht; de ene gedetineerde is een schlemiel die vanwege een drugsdelict is gepakt en die zet de trapas er veel te losjes in. De volgende is een grote “klerenkast” die wegens ernstige geweldsdelichten vastzit; die zet hem veel te vast. Ven enige belabgstelling voor fietsenbouwen is bij beiden geen sprake.

Beide fietsen gaan binnen de kortste keren kapot omdat het ene bracket eruit wandelt en het andere vastloopt. (Veel DBG producten hebben nog goedkope verstelbare brackets)

• Realist

Onzin Pieter.

Brackets worden tegen woordig met een vooraf ingestelde luchtsleutel gemonteerd.

Heb je wel eens naar het nivo in de montageafd. bij Gazelle , Batavus enz gekeken?

( Gelukkig dat deze mensen ook werk hebben ).

Een kennis van mij kocht voor zijn vrouw een Koga van 1250 euro.

Bij de eerste rit liep achter de gehele cassette er af.

Sta je dan op zondagmiddag 30 km van huis en je fietsenmaker ( vakhandelaar) is pas weer op dinsdag te berijken.

• pieter

Het aantal klachten over los of juist vast zittende brackets bij dit soort bajesfietsen is zo groot dat ik me afvraag wat ze in de bajes voor gereedschap gebruiken bij de montage ervan. Ik ben bang dat de mate van spierballen van de monteur een grote rol speelt, en niet alleen bij de brackets. Zulke gevallen zijn meestal ook heel slecht gespaakt, met het gevolg: continu spaakbreuken.

• Snorkel

Ach,kom mensen ik heb het ooit gedaan op een Impala ST180!

• erik

Een keer ging er iets stuk aan mijn gazelle en toen liep ik net langs de Halfords. Die weigerde hem toen te maken, hij repareerde alleen zijn eigen merken (en is daar kennelijk erg druk mee:)). Het komt dus van twee kanten.