Hema On the road fiets

• Anoniem

Anoniem schreef:

>

> Ik ben zelf werkzaam in een HEMA.

>

> Alle fietsen van HEMA worden geproduceerd door de Dutch

> Bicycle Group(DBG). Dit is een zeer kwalitatief bedrijf, die

> o.a. fietsen maakt voor grote zaken zoals Gamma, Karwei,

> Halfords, HEMA. Ook heeft DBG de fietsenfabrikant UNION in

> haar bezit.

>

> Wanneer er een klant is bij ons met een fiets, bellen wij

> altijd met DBG, en komt er binnen een a 2 weken een monteur

> van DBG op de stoep die de fiets repareerd, en direct

> helemaal naloopt(alle schroeven vast, alles checken etc. etc.).

>

> Dit gebeurd allemaal binnen de garantie voor de klant.

>

>

> Het beste is dus om niet te bellen, maar om direct langs te

> gaan met uw probleem. De medewerkers in de HEMA zien dan het

> probleem, en zouden het met u eens moeten zijn dat hier iets

> aan gedaan moet worden.

>

> Meestal is het met pas nieuwe fietsen zo dat de eerste

> periode onderdelen niet leverbaar zijn. Zo had ik dat pas met

> zijwieltjes, ik moest er 1,5 maand op wachten voordat de

> zijwieltjes geleverd konden worden. Wellicht is dit ook het

> geval met het spatbord dat u wenst.

>

> Mocht uw hema erg moeilijk doen, adviseer ik u om een andere

> hema te bezoeken met uw probleem. (Een franchise hema zal

> waarschijnlijk ook makkelijker zijn dan een eigen vestiging

> van HEMA).

>

> Succes ermee.

Ik zie dat ik te laat ben met dit bericht. De fiets waar u het over heeft (Nexus 7) was inderdaad een schitterende fiets om te zien. Ik heb hier ook nooit klachten over gehoord. Jammer dat dit bij u zo gelopen is.

Ik heb nog wel een tip:

Bel nooit direct naar het Hema hoofdkantoor in amsterdam, u kunt beter een hema vestiging bezoeken, en u daar de service laten krijgen die u toekomt.

• ab

Vreemd dat een hoofdkantoor niet ingrijpt. Dit kan, en ik zeg expres KAN, een slechte naam geven. Als de HEMA vind dat ze goede kwaliteit fietsen leveren, dan vind ik het gek dat ze er niet de hele winkel vol mee zetten.

• Anoniem

Een half jaar van tevoren krijgt elke hema vestiging een inteken lijst. Op die lijst staan de acties voor de folders(die over een half jaar uitkomen). Elk filiaal beslist zelf hoeveel ze intekenen per product. Zo kan het dus zijn dat de ene HEMA 2 fietsen heeft, en de andere hema 20 fietsen.

Aan de aantallen kun je dus niet zien of de hema overtuigd is van een bepaald product. Er word meer in overweging genomen hoeveel er besteld moet worden, want ze willen ze natuurlijk niet overhouden en vervolgens een jaar lang houden, of met flinke afprijzingen verkopen.

• anja

hallo,annoniem

in het forum hebben ze het steeds over spatborden ed

ik wil gewoon weten of de fiets qua versnellingen en remmen goed is…..

en als je zo'n fiets koopt wie maakt hem dan rijklaar????

ik dacht je werkt bij de hema dus dat zal je dan wel weten

alvast bedankt

• Jeroen

Het is eigenlijk heel simpel.

De fietsen komen nagenoeg kant en klaar binnen bij de HEMA in grote dozen.

Het enige wat de hema medewerker hoeft te doen is het stuur erop zetten, de trappers erop zetten en het zadel erop zetten.

De remmen en versnellingen etc. word dus allemaal gedaan door de fabrikant van de fietsen. Dutch Bicycle Group Schiedam( zij maken ook UNION fietsen) allemaal prima spul dus.

Deze werkzaamheden kan en mag je ook niet van een hema medewerker verwachten want dat is puur ons vakgebied niet. Alle garantiezaken en reparaties komt dan ook een monteur van Dutch Bicycle Group voor langs en word proffessioneel afgehandeld ter plaatse, en in het ergste geval nemen ze hem mee naar de werkplaats. Altijd wanneer een monteur langskomt lopen ze de gehele fiets na, en kijken ze dus niet alléén naar het probleem.

• xandra

hallo,

mijn man en ik hebben sinds vorige week ook een nexus 7 in ons bezit en hij bevalt tot nu toe erg goed.'

alleen ik krijg er geen achtersteuntje voor mijn zoontje gemonteerd omdat de bagagedrager niet recht loopt maar van smal naar breed in het midden en dan weer smal naar het achterlicht toe.

lijkt me toch niet dat het onmogelijk is om hier een achtersteuntje op te monteren.

wie heeft hier ervaringen mee, en waar kan ik dan zo achtersteuntje kopen, halfords past niet.

wie weet raad?????????????

mijn dank is groot

xandra

• Anoniem2

L.S.

Ik ben heel blij met mijn On the road 7 nexus heren fiets…

EEn kennis die bij een fietsenmaker werkt zei; ALLLEEN DIE NAVEN VAN SHIMANO KOSTEN AL € 200,-..

Laat ik nou dat bedrag voor de hele fiets betaald hebben….(lol)

Het was de demo fiets en iets met de rem…Van 469 voor 279…ik bood 250 en kreeg hem van de filiaalhouder voor 200..haha

Halfords rekende 25,- om hem te poetsen, nieuwe binnenband voor te plaatsen en spaken voorwiel te doen..

MAAR kreeg DE REM NIET GOED….ooK DE KENNIS NIET….

nU GA IK MORGEN ZELF KIJKEN…

hIJ fietst fantastisch hoor.. mooi zo'n dynamo in de naaf en achter de rem in de naaf…..

HEMA bedankt, maar jullie hebben geen verstand van fietsen hoor…haha

• Ria

Afgelopen zomer heb ik deze fiets gekocht

Vandaag heb ik hem voor de derde keer naar mijn fietsenmaker gebracht.

De ketting ligt er weer af. Vorige keer was de ketting zelfs gebroken.

Afwachten wat er nu aan de hand is. Het kan zijn dat er een braam op het tandwiel zit,

of dat het tandwiel krom is of dat het hele frame scheef staat en dus niet goed uitgelijnd is

geweest toen ik hem kocht.

Tja, de Hema heeft een reparatieservice maar dan ben je wel 10 dagen je fiets kwijt.

Ik heb spijt deze fiets gekocht te hebben. Mijn fietsenmaker heeft mij trouwens laten weten

deze fiets regelmatig ter reparatie te krijgen.

• Ria

Bij deze wil ik even reageren op het bericht van Jeroen.

Het maakt niet uit uit welke fabriek een fiets komt.

Als mijn fietsenmaker fietsen binnen krijgt uit de fabriek worden die

geheel nagelopen en uitgelijnd.

Dat is inderdaad iets wat je van een Hemamedewerker niet kunt verwachten

maar het hoort wel te gebeuren. Waarschijnlijk heb ik nu problemen met

mijn fiets om dat dat nooit goed gedaan is.

• pieter

Deze fietsen worden geproduceerd door DBG, Dutch Bicycle Group, bijgenaamd de Dutch Barrel Groep; deze bijnaam zegt genoeg. De lage prijs wordt terugbetaald met het vele onderhoud, en bij intensief gebruik zijn er die de garantietermijn niet halen.