van Speijk fiets

  • Birgit

    Bij Wehkamp zijn fietsen te koop van het merk van Speijk. Deze schijnen uit de Union fabriek te komen. Heeft iemand ervaring met deze fietssen. De prijs lijkt me redelijk.

    Gr

    Birgit

  • Biker Paul.

    Hoi Birgit,

    Altijd leuk , een goedkope fiets maar er zijn zat fietsenwinkels waar je NIET terechtkunt voor onderhoud ! Domweg omdat je je fiets niet bij hun hebt gekocht !

    Er is heel veel van die goedkope troep te koop, internet, Lidl, aldi enz.

    Maar als er wat aan mankeert moet je het zelf oplossen, Wehkamp heeft geen fietsenmakers in dienst. denk ik……….

    Dusssssss, ga AUB naar de fietsenmaker of de betere internetshop (liefst met werkplaats) en koop daar een nieuwe fiets dan ben je vele malen beter af dan bij de Wehkamp.

    Succes ermee, Paul.

  • Birgit

    Goedkope troep. Deze fietsen komen toch uit de Union fabriek. Dat kan toch geen troep zijn?

  • willempie

    die biker paul heeft denk zelf een fietsen winkel en baalt er van dat ,bijna, iedereen een fiets op internet koopt,de fietsenmaker verdient meer aan het onderhoud van een fiets als aan de verkoop,niets nieuws dat is ook zo in de auto wereld.

    maar idd hij heeft wel gelijk over de reparaties niet alle fietsen makers willen een fiets repareren die niet bij hun is gekocht,nou dan ga je toch naar een andere fietsenmaker die dat wel doet,de meeste zal het worst wezen waar je die fiets koopt,reparatie brengt geld in de kassa,alleen met garantie moet je daar niet aan komen,als na een maand je trapas stuk is of zo dan heb ie pech en wil de fietsen maker het met veel plezier voor je maken,maar dan wel betalen.

    dus die fiets kan je kopen en als je er zonder veel ellende op fietst heb je mazzel anders toch maar naar de echte fietsen winkel.

  • Biker Paul.

    Ik heb geen fietsenwinkel, ik ben alleen reeel…………

    Met deze fietsen, of ze nou bij Wehkamp, Aldi Lidl, V&D of wat dan ook vandaan komen is gewoon altijd wat !

    Hier kun je GEEN plezier van hebben, de fietsen worden afgebouwd in de bajes (of daar blije fietsenmakers zitten ) en meer van dat soort leed !

    Kijk voor een goeie 2e hands of spaar door voor een goed merk, het is en blijft echt zonde van je geld ! Andere forumbezoekers zullen dit beamen……….toch ?

  • Joe

    Inderdaad, een Van Speijk rijden…? Nee, dan liever de lucht in.

  • the joker

    union heeft voor een tijd geleden (bijna) al zijn dealers laten vallen en is aan halfords gaan leveren.

    dit is bij de meest rijwielzaken zeer verkeerd gevalen en heb daarbij ook een vermoeden dat ze geen enkele union of ander merk uit deze fabriek willen repareren.

  • mustafa vdhoek bruining

    ik.ben zeer te vreden met mijn fiets hij voldoet mij prima 7vit bevalt mij goed dit is een fiets om mee te toeren het is geen pak ezel zoals sommige mensen denken nogmaas hij voldoet mij prima de prijs kwaliteit verhouding is goed je kan niet verwachten dat het een fiets word van duurdere klasse met deze prijs nogmaals deze fiets is voor de smalle beurs toch een fiets voor weininggeld MVGR mustafa

  • Henk

    Was even benieuwd naar de Van Speijk fietsen en heb een en ander uitgezocht… Komen inderdaad uit de fabriek van Union. Ook qua onderdelen verschillen zijn weining van o.a. Union. Ik heb me laten vertellen dat wehkamp de fietsen voor een heel scherpe prijs in de markt zet en niet als de vakhandel marges extra hoog houdt. Via de fabriek maakt wehkamp gebruik van een mobiel reparatie team. Klinkt allemaal niet onaardig volgens mij voor wie niet perse een A merk zoekt.

  • muismol

    even hier nog een reactie op het wel of niet kopen van een fiets bij een niet fietsenmaker

    wij hebben 3 jaar geleden een A-merk (gazelle) fiets gekocht bij een erkende fietshandelaar vanaf het begin hebben we problemen met deze fiets.

    De fietsenmaker weet niet wat hij er aan kan doen. Het wordt dus niet opgelost.

    Het zegt dus niks als je de fiets van het internet of bij de vakhandel haalt bij beiden kunnen er zich problemen ontstaan.