Gazelle Cabby of Bakfiets.nl Cargobike long?

• deen

Hallo,

Ik heb de maxi cosi niet gemonteerd. Hji staat in de bak op een kussen en daar omheen zit een spanband. Wij hebben 2 gaten geboord, de fietsenmaker wilde dat ook wel doen maar dat is simpel dus hebben we het zelf gedaan.

Mijn oudste fietst zelf, als ze geen zin heeft kan ze achterop. De middelste gaat op het bankje met de benen wijd en de voeten onder de maxi cosi. Hij is 4. Ik heb ze er wel alletwee op het bankje gehad, het past wel. Dan moet de een zijn benen aan de linkerkant van de cosi en de ander aan de rechterkant.

groetjes

• Snarf

Ja.

• jippie

Ik heb begrepen dat dit wel kan. Heb zelf de korte versie en hierbij kan het niet. Als de maxicosi in de bak staat is ie vol. Mijn oudste (3jr) zit achterop. Als de baby groot genoeg is om (in een peuterschaal) voorin te zitten kunnen ze wel beide voorin.

Ik denk dat je als je in de cargo long een babyschaal monteert je er een kind naast kan zetten op t bankje.

• Snarf

Als het een Gazelle Cabby is kan het wel

• saskia

Wij hebben net besloten om voor de cabby te gaan. Vooral het design en de opklapbare bak waren voor ons doorslaggevend. Ook de mogelijkheid dat we hem makkelijker met de auto konden meenemen is belangrijk voor ons. Nu vragen we ons dus af waar we hem in België kunnen kopen. Waar kochten jullie je cabby?

• Juan

Met de auto meenemen, wat voor auto heb je dan wel niet? Op de auto óf in de auto? Als dat zou kunnen is het voor ons een stap dichterbij richting aankoop.

Kan iemand vertellen of het mogelijk is om op een verantwoorde manier 2 maxi-cosi's(tweeling 14 maanden)in de Cabby aan te brengen en past dan de regenhoes nog.

Indien ik nu nog een Cabby koop(voorraad Gazelle) is dat dan een model 2008 óf een model 2009 ivm met de nieuwe verbeterde stuurstang.

Vandaag proef gereden ook met hoge snelheid over steil aflopende fietsbruggetjes, maar niets van trillen gemerkt.

• mamaSin

Wij hebben vorig zomer de cabby gekocht. Nog geen moment spijt van gehad!

Wij vervoeren onze 3 kids (4e op komst) moeiteloos in de fiets.

Oudste was 4,5, jongste een half jaar. 2 kids op het bankje, jongste in de maxicosi en zelfs de boodschappen konden nog mee (onder de maxicosi).

Fiets rijdt lekker soepel.

Minpuntje is de standaard, deze is met een beladen fiets moeilijk te gebruiken….

Overigens even (misschien ten overvloede) als je de fiets probeert bij de fietsenwinkel, doe dat dan niet leeg!

Leeg lijkt hij inderdaad wat instabieler en moet je sneller bijcorrigeren, maar zodra je er een kind (of boodschappen) in hebt is het een stuk beter!

Ook blijft een bakfiets de 1e 5 min. even wennen, daarna is dit een stuk beter en wil je niet anders meer ;-)

Succes allen

• Dominique

Ook ik overweeg om een Cabby aan te schaffen. Ik woon echter op een bovenwoning. Ik zou de fiets niet graag buiten laten staan, maar dat zou betekenen dat ik m dagelijks de portiektrap op en af zou moeten slepen. Is dit realistisch of moet ik toch maar voor een “gewone” moederfiets gaan?

Alvast bedankt!

• Nanda

Hallo,

Wij hebben vorige zomer de gazelle cabby gekocht en deze bevalt super goed.

Maar nu is ons zoontje bijna 9 maanden en de maxi-cosi bijna ontgroeit.

Hij is nog te klein om op het bankje te zitten.

Zijn er meer mensen die dit probleem zijn tegen gekomen?

• Joost

Nanda,

Wij hebben een zoontje van 13 maanden en een beetje. Gisteren klein stukje gefietst en hij heeft gewoon op het bankje gezeten. Anders zou je een peuterschaal kunnen overwegen. (google eens op peuterschaal). Hier kunnen ze in zitten tot 18 maanden.

Wat ik zelf van plan ben, zeker voor iets langere tochten: wij hebben een autostoel over, deze met een spanband bevestigen op de bodem van de bak. Hoe e.e.a vast gezet kan worden, moet nog even bekijken. Voordeel is dan ook dat je een slaapstand hebt :) En ze zitten dan wel lager, maar meteen uit de wind.

Heeft iemand ervaring met de tent die je erop kan zetten? Ik vind m heel erg lelijk en duur, maar wil wel iets als afdak erop bouwen, want het nu nog best fris voor die kleintjes…

Groet Joost