Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een cargobike long van nu en eentje van 3 jaar oud? Zijn er technische verschillen?
Heb de Cabby nu aangeschaft, levering heeft enige tijd geduurd omdat Gazelle de stuurstang heeft aangepast. Heb geen last van trillen van bak of wiel oid, wat me wel bevreemd is dat de stuurstang over dwars heen en weer kan zwaaien. Echt last heb ik er niet van, maar ben niet onder de indruk van de constructie.
Ander minpunt vind ik de standaard: ik ben zelf vrij lang, maar als ik als ik het stuur beetpak reikt mijn voet net ver genoeg om de fiets op de standaard te kunnen zetten. Heb dat nu opgelost door een pen aan de standaard te monteren.
Verder fietst ie prima en het inklappen zorgt er bij ons voor dat ie gewoon in de schuur kan staan.
Radboud
Ook wij overwegen de aanschaf van de Cabby - dan wel de 2009 versie.
We hebben drie kids, 4,5jr, 1,5jr en 5 weken.
Aangezien we ook wel eens vriendjes meekomen spelen vroeg ik me af of je ook drie kinderen in de bak kan vervoeren? Kan er 1 veilig op de grond zitten??
Verder ben ik erg nieuwsgierig naar de afmetingen en of je makkelijk met de fiets een haakse bocht kan maken in een krappe ruimte? We hebben wel een grote schuur maar een deur in het midden, uitkomend op een smalle brandgang dus ik vraag me af of de fiets de bocht kan maken om binnen te komen…
Wie heeft hier ervaring mee??
Groetjes
Jenny
Drie kinderen wordt wel krap.'
Één op de grond is gevaarlijk i.v.m. een noodstop.
De cabby remt namelijk perfect als het nodig is en dan ligt de kleine mischien wel op straat.
Hij is wel lang de cabby en als je een draai moet maken heb je ruimte nodig, maar door het achterwiel op te tillen d.m.v. de pakjesdrager kan ik mee er door de kleinste deuren en gangen.
Ik zou het eens proberen in de fietsenzaak. Gewoon ff door de winkel lopen met de cabby. Als dat niet kan dan moet je een beschikbare fiets even verlengen tot 2.55meter en het thuis proberen.
De 2009 uitvoering heeft het Tril/Resonatie probleem van het voorwiel niet meer.
Das opgelost door Gazelle.
De stuurstang beweegt vrij heen en weer tijdens het fietsen. Dit is noodzakelijk om het sturen niet stug te maken.
Dit veroorzaakt echter wel dat die stuurstang nog wel eens tegen het frame aan wil stoten tijdens het fietsen. Niet echt netjes van Gazelle.
Maar makkelijk zelf of door de fietsenboer op te lossen door er even een rubbertje (krimpkous/tape) omheen te doen.
Succes!
Grappig dat iedereen het hier over de Gazelle Cabby en Bakfiets.nl heeft! Wij hebben een Babboe en zijn er heel tevreden over.
Ik heb eerste de maxicosi in de bak gehad, nu een peuterstoel op het bankje.
Ik las ergens dat de fiets heel zwaar zou zijn. Het totale gewicht van de fiets maakt volgens mij niet uit. De Babboe kun je heel makkelijk bij de bagagedrager optillen om bijvoorbeeld een bocht te maken, dat kan ik zelfs als vrouw van klein postuur. En hij fietst superlicht, ik ben er heel blij mee! En vooral mijn kids ook!
groet Karin
Enige nadeel van dit type is de breedte. Wij hebben ivm de smalle straten (en weinig ruimte naast vrachtwagens op de grachten) gekozen voor een tweelwieler. De kleine versie van bakfiets.nl. (chinese uitvoering). Bevalt super:
* goedkoop (500,= incl regenkap& 100,= om lichtere versnelling erop te zetten)
* klein(e draaicircel) en flexibel
* maxicosi zit voorin & 1 kind achterop, straks met baby/peuterschaal ruimte voor 2 kk voorin)
wij hebben maxicosi met ongeveer 8 weken voorin gebruikt, door de regenhoes van de maxicosi te gebruiken heeft de baby t altijd warm. band achtjes oppompen en je hebt voldoende vering.
verschil met cabby is vooral de prijs en kleine draaicirkel.
Hallo,
wij hebben vorig jaar de cargobike long gekocht ook na een aantal proefritten met verschillende fietsen.
De babboe daar viel ik al meteenmee om in de bocht, vonc hem log.
De cabby vond ik toen (was net op de markt) erg fragile en zag bij het showmodel dat er al een gat in het zeil zat.
Wij vielen meteen voor de cargobike long en ik ben erg blij met de aankoop.
Alleen die regentent zorgt voor problemen. eerst de opvouwbare tentstokken, die knapten meteen, de regentent liet water door. Allemaal ellende!
We kregen een nieuw model tent Cabrio, erg handig, je kan hem neerklappen maar nu begint de tent te scheuren omdat het zo een stug materiaal is dat het niet echt meevouwt zeg maar.
Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik voel me onderhand een sloopbedrijf terwijl ik het ding correct gebruik en gewoon ingeklapt weer wegzet!
Groetjes deen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?