Gazelle Cabby of Bakfiets.nl Cargobike long?

• Lieke

wij hebben precies dezelfde ervaring met de cabby, zodra wij de duintop afrijden begint de voorband hinderlijk te trillen en wij rijden daarom maar rustig naar beneden.

Ook bij de leverancier kregen wij geen intelligente uitleg, maar rustig rijden volstaat.

Wij zijn namelijk verder heel tevreden met deze bakfiets.

Het inklappen is vooral in de stad een handige uitkomst.

Wij hebben een tweeling van nu 7 maanden en zij zitten beide in een 'weber" stoeltje op het bankje. Zij zitten er prinsheerlijk. En ook zij genieten erg van het fietsen.

De cabby fietst heerlijk licht en we fietsen dan ook zonder moeite door duinen naar het strand.

Lieke

• Karen

Ik ben net terug van een weekendje Ameland waar ik de Cabby heb gehuurd. Ik heb er met verschillende gewichten in gereden (maximaal 40 kilo voor een peuter+hond). Ik weet niet wat mijn maximum snelheid is geweest bij de afdalingen van de duinen, maar meer dan 20 per uur zal het zeker wel geweest zijn. Ik heb geen last gehad van trillen en heb de fiets als zeer comfortabel ervaren. Het sturen was even wennen, maar al snel fiets ik er net zo makkelijk mee als met een gewone fiets! Op basis van deze ervaring, kan ik de Cabby van harte aanbevelen!

Groet,

Karen

• Snarf

Ik ben ook op Ameland geweest waar ik de Cabby ook bij alle fietsverhuurbedrijven zag.

Gehuurd en met veel plezier gereden.

Echter wel één keer het trillen / resoneren van het voorwiel ervaren bij het afdalen van een verkeersdrempel.

Dit was met een lege bak.

Ik reed met een behoorlijke vaart over de verkeersheuvel maar ik kan niet zeggen dat het ‘te snel’ was. (waarom heeft deze fiets 7 versnellingen ;-) ).

Ik weet dus nu ook niet of ik deze fiets ga kopen.

Tevens niet omdat de dealer liet doorschemeren dat het vermoeden was dat de Cabby uit de productie zou gaan?

Ik heb Gazelle al om uitleg gevraagt via de website.

Helaas nog geen antwoord.

Groet,

Snarf

• Snarf

Hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website. De Cabby blijft absoluut in onze collectie, wij zijn veel te blij met deze fraaie fiets en de vraag is ook enorm. Het klopt dat bij een enkele Cabby een instabiliteit is vastgesteld bij een bepaalde snelheid zonder belasting van de bak, dat is onderzocht en inmiddels opgelost. De nieuwe 2009 Cabby’s worden inderdaad allemaal standaard voorzien van een andere stuurstang om dit te voorkomen. U kunt een demonstratie van de regentent zien op de Cabby site.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u veel plezierige fietskilometers.

Met vriendelijke groet,

Gazelle

consumentenservice

• PIeter

Ik heb nog niets van dat trillen gemerkt. We hebben hier in de buurt heel wat heuvels en bij de afdaling zit er stevig wat vaart in (ben al tot 45km/u gegaan, zonder kinderen). Je moet gewoon kijken dat de stuurnaaf goed is afgesteld, denk ik. Zelf ben ik nogal groot en draagt mijn gewicht (98kg) misschien ook bij tot de wegligging…

• Janne

Ja, het voorwiel trilt! Dat hebben wij ook ontdekt, het gebeurt niet zo vaak maar soms ineens, bijv. als ik vrij hard over een losse stoeptegel rij, krijgt het wiel een soort slag van zichzelfen gaat oncontroleerbaar heen en weer. Eventjes helemaal afremmen helpt. Ik heb het er bij onze winkel (Zwarte Fietsenplan in A'dam) over gehad maar zij kenden het probleem niet. Lijkt me iets om aan Gazelle te melden en dat zal ik nu zeker doen, nu anderen het probleem ook hebben opgemerkt. Voor de rest overigens super tevreden over deze bakfiets, heb van alles proefgereden maar deze is super. Dat wiel is het enige (kleine) probleempje, o ja en dat tentje dat alsmaar niet komt en ik vermoed ook dat het niet past als je er een maxi cosy in de “hoge stand” op gemonteerd hebt. En op de bankjes van de houten bakfietsen kun je een fietszitje laten schroeven voor kinderen die te groot zijn voor de maxi-cosy maar nog te klein om gewoon op het bankje te zitteen; in de Cabby kan dat niet omdat het een afneembaar en dun bankje is (maar wel weer lekker zacht en dat inklappen zou ik niet meer willen missen).

• Janne

Nog een aanvulling: het gebeurt bijna altijd als er geen kinderen in de bak zitten, dus met een lege bak. Dus juist niet met een “belaste bak” (zie Reinoud's vraag).Janne schreef:

>

> Ja, het voorwiel trilt! Dat hebben wij ook ontdekt, het

> gebeurt niet zo vaak maar soms ineens, bijv. als ik vrij hard

> over een losse stoeptegel rij, krijgt het wiel een soort slag

> van zichzelfen gaat oncontroleerbaar heen en weer. Eventjes

> helemaal afremmen helpt. Ik heb het er bij onze winkel

> (Zwarte Fietsenplan in A'dam) over gehad maar zij kenden het

> probleem niet. Lijkt me iets om aan Gazelle te melden en dat

> zal ik nu zeker doen, nu anderen het probleem ook hebben

> opgemerkt. Voor de rest overigens super tevreden over deze

> bakfiets, heb van alles proefgereden maar deze is super. Dat

> wiel is het enige (kleine) probleempje, o ja en dat tentje

> dat alsmaar niet komt en ik vermoed ook dat het niet past als

> je er een maxi cosy in de “hoge stand” op gemonteerd hebt. En

> op de bankjes van de houten bakfietsen kun je een fietszitje

> laten schroeven voor kinderen die te groot zijn voor de

> maxi-cosy maar nog te klein om gewoon op het bankje te

> zitteen; in de Cabby kan dat niet omdat het een afneembaar en

> dun bankje is (maar wel weer lekker zacht en dat inklappen

> zou ik niet meer willen missen).

• Janne

Hoi! De Cabby heeft een soort verende houders voor de Maxi Cosy. Ik had onze baby er al in toen ze volgens mij krap 3 maanden was maar had het ook wel eerder gedurfd denk ik. Herfstweer is meer een probleem voor de oudste, want de baby kan gewoon onder het afdekzeiltje van de Maxi-Cosy, eventueel met twee klemmetjes wat windbestendiger aan de M-C vastgezet. De oudste heeft bij ons een vuilniszak op schoot (Cabby heeft tot nu toe nog geen tentje beschikbaar; straks wel als het goed is, maar dan nog past de M-C er waarsch. niet onder). Beetje rustig fietsen dan schudt 't trouwens ook niet erg hoor. Wij hebben hem ook aangeschaft voor de eerste maanden maar denk nu dat we hem veel langer gaan gebruiken, want je kunt zo lekker veel meenemen: ik heb regelmatig mijn zoontje van 2,5 en onze baby van 8 maanden in de M-C., dan achter op de bagagedrager het onderstel van de M-C., de wieltjes haal ik er dan af en die gaan in de fietstas; naast mijn oudste zoon “zit” zijn loopfietsje (dat past dan weer mooi onder de M-C :-) verder in de bak nog wat truien, regenjasjes, proviand, en dan heb je als je beetje flinke fietstassen neemt ook nog ruimte voor een picknickleed, luiers en een cadeautje voor opa en oma. Superfiets!! Alleen 1 minpuntje en dat is dat het voorwieltje soms ineens gaat trillen (zie elders in dit onderwerp) maar als je zoals wij regelmatig je hele huishouden meeneemt op de fiets, dan heb je dat probleem ook zelden.

jippie schreef:

>

> Hoi,

> Wij tweifelen over de aanschaf van de cabby. We hebben een

> zoontje van 3 en verwachten in september een baby. Vraag me

> vooral af, vanaf hoe oud je een baby in de maxi-cosi in de

> cabby mee kunt nemen? (ivm schudden en herfst-weer).

> Alternatief voor ons is de fietskar, maar het nadeel daarvan

> vind ik dat je de baby niet ziet en vind t op de grachten erg

> onveilig zo'n kar achter je.

> Als de baby 8 mnd is en kan zitten kan ie natuurlijk gewoobn

> voorop. dus het lijkt me vooral handig voor de eerst maanden.

> Wie heeft ervaring hiermee?

• Christophe

Niemand die problemen met de pedalen op de cabby heeft?

Blijkbaar zijn deze niet gemaakt voor een fiets van dit formaat.

één pedaal is al gebroken, de andere vertoont al verkleuring rond de as.

• Anne

Janne,

De Maxi-Cosi past gewoon onder de ‘huif’ (plastic tent), je kunt hem nl op twee verschillende manieren in elkaar zetten. Een voor met mc en een voor zonder. Enorm handig dus, en beide stukken zijn bijgeleverd.

Anne